A Magyar Áruküldők Egyesülete, valamint a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Áruküldő tagozata infografikán foglalta össze a legfontosabb tudnivalókat, melyekre internetes vagy katalógusból történő árurendelés esetén érdemes figyelni. Az elállási jog mellett a kereskedő tájékoztatási kötelezettségére, termék- és kellékszavatosságra, a jótállásra és a jogorvoslatokra terjed ki az anyag.
Az összeállítás közérthető nyelvezettel, kérdés-felelet formájában könnyen „fogyaszthatóan” mutatja be a legfontosabb jogszabályokat és a fogyasztói igényérvényesítés különféle fórumait.
Az utóbbi években – így idén is – a karácsony előtti vásárlási időszakban egyre népszerűbbé válik az ajándékokat online beszerezni, tehát valamelyik internetes áruházban megrendelni. Ehhez kapcsolódóan az egyik legfontosabb jogszabály, amelyet az anyag szerkesztői a vásárlók figyelmébe ajánlanak egy friss, idén júniusban hatályba lépett jogszabály, amely az eddigi 8 napos „pénzvisszafizetési kötelezettség” időtartamát 14 napra hosszabbította. Ez tehát azt jelenti, hogy a fogyasztó a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni, a termék visszajuttatása esetén az eladó pedig köteles visszaadni a vételárat. Fontos tudni azt is, amelyet a vásárlók nem mindig szoktak figyelembe venni, hogy a jogszabály úgy rendelkezik, hogy az elállás jogával csak akkor élhet a vásárló, ha a terméket mint fogyasztó (tehát magánszemély) és nem mint cég vásárolta. Ha a fogyasztó cég nevében vagy üzleti tevékenysége keretében vásárolt, az elállási jog nem illeti meg.
A grafikusan szerkesztett dokumentum bemutatja a fogyasztói kereskedelem viszonylag hosszabb ideje változatlan formában érvényes egyéb jogszabályait is, különös hangsúlyt fektetve a határidőkre, illetve az egyes határidőkhöz kapcsolódó, a kereskedők által is sokszor felületesen ismert jogok és kötelezettségek részleteire.
Kacsóh Gergely, a Magyar Áruküldők Egyesület elnöke szerint hiánypótló anyag született, amely nagy segítségére lehet úgy a vásárlóközönségnek, mint a számban és forgalmát tekintve is egyre gyarapodó áruküldő kereskedői ágazatban működőknek.
,GVH ,adathalász ,adatkezelés ,adatvédelem ,bírság ,bűntetés ,csalás ,csalók ,direkt és interaktív marketing szövetség ,facebook ,fogyasztó ,nyereményjáték ,online vásárlás ,promóció ,spam ,személyes adatok ,tisztelt vásárló program ,webshop ,átverés ,