Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Utasjogai mindig kéznél - EU kampány a tudatos utazóközönségért

tvp_utazas

 
Szerző:TVP Admin - 2013-06-27 14:19:00

A nyaralási időszak közeledtével többször is előkerült, hogy mit kell tudniuk az utazóknak, mire kell figyelniük, milyen szabályokat kell betartaniuk. Mi van azonban akkor, ha probléma merül fel az utazás során? Késik a vonatunk, elvesztették a poggyászunkat a repülőtéren, nem tudunk felszállni a tolókocsis családtaggal, mert nem nyitnak hozzá megfelelő ajtót? A bérelt autó állapota nem megfelelő vagy a szállásunkon végül különdíjat számítanak fel a reggeliért, pedig foglaláskor még az benne volt az eredeti árban? Tudjuk, hogy mik a jogaink ezekben a helyzetekben?

Az Európai Bizottság Mobilitási és Közlekedési Főigazgatósága (DG MOVE) most egy kampányt indított azért, hogy az európai uniós utazóközönség tudatosságát növelje, és megismertesse velük mindazokat a jogokat, amelyek utazás közben az unión belül mindenkit megilletnek.

A kampány az utazás során használt eszközökhöz kapcsolódóan indult most. Utazzunk akár vonattal, repülővel, autóbusszal vagy használjunk valamilyen vízi eszközt, vannak jogaink - és hogy mifélék és azokat hogyan tudjuk érvényesíteni, azaz hova kell forduljunk a felmerülő problémákkal, arról az Utasjogai mindig kéznél weboldalán tudunk tájékozódni. Sőt, az információkat magunkkal is tudjuk vinni a telefonunkon, az ismertető kisokosok ugyanis mobil alkalmazás formájában is elérhetőek.

Jó tudni: ha útközben vagy hazatérésünk után nem sikerül megnyugtatóan kezelnünk a felmerült problémákat az érintett szolgáltatókkal, akkor segítségért fordulhatunk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságon belül működő magyarországi Európai Fogyasztói Központhoz (rövid nevén EFK). A központ érdemi jogi segítséget tud nyújtani a magyar fogyasztóknak valamely uniós tagállamban, továbbá Izlandon vagy Norvégiában az utazás során felmerült panaszaik, jogvitáik rendezésében vagy követeléseik érvényesítésének megkísérlésében. A segítségnyújtás során az EFK a külföldi társszervezeteivel való együttműködés útján a felek közötti panasz békés rendezésének előmozdítását, azaz egy egyezség elérését kísérli meg, és ily módon lehetővé teszi egy hosszan tartó és költséges határon átnyúló bírósági pereskedés esetleges elkerülését. Fontos: az EFK segítségét akkor tudjuk kérni, ha igazolni tudjuk, hogy előtte megpróbáltuk a vitát kezelni a szolgáltatóval, ezért annak mindig legyen írásos nyoma (e-mail vagy postai levél, esetleg fax).



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.