Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Tisztességtelen módon szervezett termékbemutatók

termekbemutato_800x524

 
Szerző:DIMSZ - 2014-01-26 13:22:00

A közvetlen értékesítés területén időről időre felbukkanó csaló és/vagy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató vállalkozások rontják az ágazat megítélését és megakadályozzák a tisztességes piaci versenyt. A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (KÉSZ) az alábbi közleménnyel hívja fel a figyelmet a termékbemutatók során tapasztalható visszaélésekre.

Már a legelején gyanakodhatunk, ha eleve a termékbemutatóra megtévesztő információk alapján érkezünk (nem arról szól, mint ami a meghívóban, szórólapon szerepel, vagy a telefonos meghívásban elhangzott). A túl nagy árkedvezmény egy alacsonyabb minőségű termék esetén is gyanús lehet, de a termék minőségét csak kevesen tudják a helyszínen helyesen megítélni, tehát ez nem mindig egyértelmű jel. Ma már fogyasztóként hozzászoktunk az akciókhoz és a magas árkedvezményekhez, hiszen bármerre megyünk, mindenhol rendkívüli ajánlatokkal csábítják a vásárlókat.


Gyakran azért lehet a fogyasztókat könnyen félrevezetni, mert nincsenek tisztában a jogaikkal. Nem tartják fontosnak, hogy kérdéseket tegyenek fel a felkínált termékekkel, szolgáltatásokkal vagy akár a szervező céggel kapcsolatban, vagy nem merik feltenni ezeket. Pedig a legfontosabb az lenne, hogy legyen igényünk az információra, és tegyük fel a kérdéseinket, hiszen a válaszokból, illetve a tapasztalt reakciókból már jó eséllyel vonhatunk le következtetéseket, és átgondoltabban hozhatunk döntést.


A termékbemutatókat szervező cégek általában más és más helyszíneken szervezik a rendezvényeiket, másnap már az adott helyszínen nem érhetőek el. Ezért fontos, hogy tisztában legyünk az alábbiakkal, és ha a kérdésünkre nem kapunk megnyugtató válaszokat, csak elkerülő, terelő mondatokat, már joggal gyanakodhatunk:


  • Hol érhető el a cég panasz vagy szerződésmódosítás esetén? Milyen formában érhető el az ügyfélszolgálata (telefon, fax, email, személyesen), ha van egyáltalán?
  • Milyen szerviz hátteret és garanciát biztosítanak a kínált árura? Hol érhető el ez a szolgáltatás?
  • A kínált termékeken feltüntetik-e a származási helyet és a gyártót, valamint rendelkezik-e a forgalomba hozatalhoz szükséges engedélyekkel? Ezt hol lehet leellenőrizni (céges weboldal, termékleírások, terméklista elérhető formában)?
  • A vásárláskor aláírásra kínált szerződésben szerepel-e az elállási jog (a termék átvételétől számított 8 munkanap, 2014. március 15.-től változik 14 munkanapra)? Ha igen, akkor szerepelnie kell a cég elérhetőségének is, ahol ezt a jogot érvényesíteni lehet.
  • Csak a termékbemutatón vásárolhatjuk meg az adott terméket vagy szolgáltatást, vagy lehetőségünk van későbbi kapcsolatfelvételre is (internet, telefon, iroda, stb.)?
  • Mennyi idő áll rendelkezésünkre a szerződés (áruvásárlási szerződés, megrendelés, vagy áruvásárlási hitelszerződés) átolvasására, milyen feltételeket kínálnak? Érdemes végigolvasni, ne hagyjuk magunkat siettetni, és kérdezzünk!
  • Milyen banki háttér áll a hitelszerződés mögött, a részletfizetés idejére milyen szervizt és garanciát biztosítanak?
  • 8. Mikor kapjuk meg a terméket? Részletfizetés esetén figyeljünk az „apróbetűs” részre!
  • A szerződéskötés helyszíneként a valós helyszínt jelölik-e meg?

Mindannak érdekében, hogy a fogyasztók és vásárlók biztonságosabban és kevesebb bosszúsággal tudjanak a közvetlen értékesítő cégek kínálataiban eligazodni, szövetségünk folytatja a fogyasztóvédelmi fórumok szervezését ez évben és a jövőben is fogyasztóvédelmi szervezetek, munkaközvetítő- és érdekvédelmi szervezetek, valamint nyugdíjas szervezetekkel közösen. A fórumokon fogyasztóvédelmi tanácsadás és előadás keretében hívjuk fel a figyelmet a közvetlen értékesítés területéről érkező megkeresések lehetőségeinek mérlegelésére, vizsgálatára és ennek módszereire, hogy minél kevesebb visszaélésre legyen lehetőségük a területen működő tisztességtelen és etikátlan magatartást tanúsító vállalkozásoknak.


A KÉSZ tagszervezetei olyan vállalkozások, amelyek az Egyesületbe való belépésükkel elfogadják annak Etikai Kódexét. A Kódex célja, hogy elősegítse a fogyasztók elégedettségét és védelmét, támogassa a szabad vállalkozások tisztességes versenyét, és javítsa a közvetlen értékesítés megítélését.

A Kódex szabályozza a közvetlen értékesítés szereplőinek (cégek és munkatársaik) a fogyasztókkal, illetve egymással való kapcsolatait, viselkedését.

Az Etikai Kódex a közvetlen értékesítési szakma önszabályozó eszköze. Nem törvény, de a Kódexben foglalt kötelezettségek olyan etikus magatartást várnak el mind a cégektől, mind pedig a közvetlen értékesítőiktől, amely összhangban van, illetve meg is haladja a vonatkozó jogi előírásokat.


A szövetségi tagság a fogyasztónak fokozott biztonságot jelent. Hiszen a tagcégek – a jogszabályi előírásokon túlmenően is – a szövetség Etikai Kódexének szellemében járnak el. Ha pedig a fogyasztónak olyan problémája adódna, amelyet nem tud közvetlenül a termékforgalmazóval vagy az általa képviselt céggel rendezni, akkor a szövetség Etikai Bizottságához fordulhat, ahol készséggel segítenek neki.

 

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége tagja a Közvetlen Értékesítők Európai Szövetségének (Seldia) és a Közvetlen Értékesítők Világszövetségének (WFDSA).

 

További információk:

kapcsolat: Tánczos Edit, KÉSZ főtitkár - 06 70 361 5097, office@dsa.hu

kapcsolódó oldalak:

www.dsa.hu

http://www.facebook.com/KozvetlenErtekesitokSzovetsege?ref=hl

 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.