Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Postán jött ajánlat - mit tudsz a postai marketingről?

letter_200_130

 
Szerző:DIMSZ - 2014-08-29 11:02:00

Gyakran érkezik postai úton egy-egy cégtől olyan megkeresés, amelyben valamilyen új szolgáltatásra vagy termékre hívják fel a figyelmed. Jó, ha tudod azonban, hogy az otthonodba - levél formájában -érkezett ajánlatok kiküldésének szigorú feltételei vannak, és bármikor nemet mondhatsz a postaládádba dobott borítékokra.

Személyiség, élethelyzet vagy aktuális lelki állapot kérdése, hogy ki hogyan fogadja a postai úton érkező ajánlatokat. Van, aki teljesen közömbösen, sőt akár kedvére való ajánlatot is találhat a levelek között, más azonban nem veszi jó néven az ajánlatokkal érkező küldeményeket. Megint más nem nagyon érti, hogyan jutnak a cégek éppen az ő postai címéhez, és az a kérdés is felmerülhet, vajon jogszerű-e az "ügyfél" előzetes megkérdezése, beleegyezése nélkül bármilyen jellegű ajánlattal kopogtatni az ajtón.

A Life.hu a cikk jogi partnere, a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda segítségével járta körül a postai DM (direct marketing) jelenséget, különös tekintettel az ügyfél jogaira.

Első alkalommal nem kell a belegyezésed?

Úgy tűnik, hogy nem, a postai úton küldött direkt marketing üzenetekre vonatkozó szabályok ugyanis némileg eltérnek a direkt marketingre vonatkozó általános szabályoktól. Bizonyos

feltételek teljesülése esetén reklámüzenet ilyen módon a címzettek erre irányuló előzetes, kifejezett hozzájárulása hiányában is küldhető. A feltételek a következők:

- a címedet jogszerűen, nyilvános (lakcím) adatbázisból szerezték be

- a kiküldött küldemények száma meghaladja az 500 darabot

- a küldemények a címzett neve, címe és az üzenet jellegét nem módosító adat kivételével azonos tartalmúak

- a küldemény csak hirdetést, reklámot tartalmaz.

Következmények nélkül megtilthatod

Amennyiben nincs ínyedre, hogy a címedre olyan küldemények érkezzenek, amelyeket te nem kértél, fontos információ lehet, hogy nemcsak hogy jogod van azokat visszautasítani (megtiltani azok kiküldését), de a cégnek erre fel is kell hívnia figyelmed, sőt biztosítani kell azt is, hogy ezt a tiltást te a lehető legkisebb utánajárás nélkül megtehesd. Egészen pontosan így szól a jogszabály:

"A fentiekben említett címzett reklámküldemények esetén biztosítani kell, hogy a reklám címzettje a reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül megtilthassa. Ha a címzett a reklám küldését megtiltja, részére a továbbiakban direkt marketing üzenet nem küldhető. A megtiltás lehetővé tétele érdekében a címzettet minden esetben tájékoztatni kell arról a címről és egyéb elérhetőségről, ahol a reklám küldését megtilthatja, a feladó ebből a célból köteles továbbá postai úton térítésmentesen feladható, könyvelt küldeményként, igazolható módon kézbesíthető címzett válaszlevelet (válaszküldeményt) helyezni a címzett reklámküldeménybe." Vagyis postafordultával ingyen és információk kutatása nélkül a legegyenesebb utat köteles biztosítani számodra a reklámküldemény feladója ahhoz, hogy ellentmondhass a belegyezésed nélkül érkező reklámoknak.

Az is gyakran előfordul, hogy nem ismeretlen cég, hanem például egy olyan szolgáltató keres meg egy új ajánlattal, amely céggel egyébként is kapcsolatban vagy, és például a számlázás miatt önként adtad meg a postai címedet. Ezzel kapcsolatban fontos tudnod, hogy azért, mert megadtad a lakcímed az adott szolgáltatónak, a szolgáltató ettől még nem küldhet ki erre a címre postai direkt marketing levelet, ehhez ugyanis szükség lenne az erre vonatkozó hozzájárulásodra is.

A Posta szigorú feltételek alapján köt csak szerződést a DM közvetítésére

A postai direkt marketing leveleknek vannak formai szabályai is a postai szolgáltatásokról szóló rendelkezések szerint. Ez alapján kizárólag olyan hirdetést, üzletszerzési vagy reklámanyagot tartalmazó, legkevesebb 500 címzettnek szóló postai küldemény továbbít, amely - a címzett neve, címe (és azonosító száma), valamint az üzenet jellegét nem módosító egyéb adatok kivételével - azonos tartalommal rendelkezik.

Arra is külön figyelnek, hogy ezeket a küldeményeket ellenőrizhető formában és helyszínen adják postára:

"Belföldi címzett reklámküldemény csak postai szolgáltató helyen adható fel, a feladás csak postai feladójegyzék kíséretében történhet."

Azt is egyértelműen jelezni kell a borítékon, hogy DM küldeményről van szó:

Címzett reklámok esetén további feltétel, hogy a küldemény címiratának bal oldali részén a postai küldemény kategóriájának az üzletszabályzatban meghatározott jelzését jól látható módon fel kell tüntetni. (Vagyis a küldemény címiratának bal oldalán "DM" feliratnak szerepelnie kell.)

A cikk jogi partnere a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, adatvédelemmel kapcsolatos további információkat a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Tisztelt Vásárló oldalán olvashatsz.

Cikk forrása: www.life.hu



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.