Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Óvatosan a webshopokkal! 7 dolog, amire figyelj online vásárlásnál

sale_200x130

 
Szerző:DIMSZ - 2014-09-03 10:25:00

Az online vásárlás kényelmes, gyors és sokszor költséghatékony is. Ám nem árt, ha tisztában vagy azzal, hogy rendszeres webshop-vásárlóként mi mindenre kell ügyelned. Tippek és hasznos információk a life.hu oldal jóvoltából.

Csekkold le a szolgáltatót!

Elsőként ellenőrizd, hogy a webshopot üzemeltető szolgáltató valóban létezik-e. Ha a webshop honlapján nem találsz a szolgáltatóra vonatkozó adatokat (név, székhely, elérhetőség stb.), mindenképpen kezdj el gyanakodni. Ha a webáruház részletes, pontos információkat nyújt magáról a szolgáltatóról, a termékekről, a fizetési módokról, az elfogadott bankkártyákról, a szállításról és az ügyfélszolgálat működéséről, akkor feltehetően biztonságosan vásárolhatsz majd.

Olvasd el a szerződési feltételeket!

Vásárlás, illetve regisztráció esetén a regisztráció előtt mindenképp olvasd el a webshop Általános Szerződési Feltételeit: innen lehet ugyanis tájékozódni általában az elállási jogot, a jótállást, illetve szavatosságot vagy akár a jogérvényesítési lehetőségeket illetően, illetve Adatkezelési tájékoztatóját: innen tudakozódhatsz többek között arról, hogy az adatkezelő, aki általában a webshop üzemeltetője, milyen célból és meddig használja fel a megadott adataidat, azokat esetlegesen kinek adja át, milyen jogérvényesítési lehetőségeid vannak, ha visszaélést tapasztalsz. Ha ilyen dokumentumokat nem találsz a honlapon, ez szintén okot adhat a gyanakvásra.

Ismerd meg a megrendelés menetét!

Tudakozódj arról, hogy mi a megrendelés pontos menete és mikor minősül leadottnak a megrendelés. Erről a szolgáltató minden esetben köteles a vásárlókat megfelelően tájékoztatni – ez rendszerint a webshop ÁSZF-jében találod meg. Fontos tudni, hogy ha a "kosárba helyezünk" egy terméket, az még nem egyenlő a termék megvásárlásával, mivel az további megerősítést igényel.

A szállítási költségek csapdái

A vásárlás során mindig figyelj arra, hogy a feltüntetett árak tartalmazzák-e a szállítási díjat, illetve az áfát. Ez utóbbira egyébként kötelesek ügyelni, tehát bruttó áraknak kell szerepelniük a honlapon.

Böngészd át a fórumokat!

Az is okos döntés, ha az internetes fórumokon is utánanézel a webshopnak, mert így más fogyasztók tapasztalatait is megismerheted. Érdemes lehet megnézni, hogy van-e a webshopnak hivatalos Facebook rajongói oldala, és ha igen, annak hány lájkolója van. Nézd meg az idővonalon feltett kérdéseket, illetve megéri ellenőrizni, hogyan kezelik a fogyasztói visszajelzéseket.

Ügyelj a bankkártyádra!

Bankkártyás fizetés esetén alaposan tájékozódj arról, hogy a bankkártya-adataidat milyen felületen adod meg. A webshopok nagy része bankkártyás fizetés esetén a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára irányít át. Amennyiben nem ilyen oldalra kerülsz, ellenőrizd, hogy a tranzakciót lebonyolító más weboldal rendelkezik-e a szükséges biztonsági protokollal. Javasolt tudakozódni továbbá arról, hogy a webshop bankkártyás fizetés esetén felszámít-e különdíjat.

Tippünk

Az online vásárlással szemben megoldás lehet az is, ha a fizetéshez e célból speciálisan létrehozott fizetési rendszereket (pl. PayPal) vagy elkülönített elektronikus számlát veszel igénybe, így a webshop a vételárat nem közvetlenül a te bankszámládról emeli le. Ha nem forintban fizetsz, előzetesen tájékozódj még az átváltási árfolyamokról, és figyelj arra, hogy a vásárlásnál irányadó árfolyam bankonként is változhat. (Esetenként az is előfordulhat, hogy a külföldi webshop nem fogad el magyar kibocsátású bankkártyát.)

Várd meg a visszaigazolást!

A szolgáltatónak a megrendelésedet haladéktalanul vissza kell igazolnia. Amennyiben ez 48 órán belül sem valósul meg, úgy mentesülsz az ajánlati kötöttség alól.

Figyelj az átvételre!

A terméket minden esetben az átvételkor javasolt megvizsgálni – mondja adatvédelmi és fogyasztóvédelmi jogi partnerünk, a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda. "Ha megrongálódást észlelsz, arról rögtön vetess fel jegyzőkönyvet is. Mivel a fogyasztó a webshoppal áll szerződéses viszonyban, elsősorban a webshophoz fordulj ilyen panasszal. Az új fogyasztóvédelmi szabályozás szerint az elállási jog a termék átvételétől számított 14 napon belül gyakorolható. Ez a határidő termék adásvételére irányuló szerződés esetén

- a terméknek;

- több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek;

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak;

- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének

napjától számít."

Jó, ha tudod

Amennyiben az adott vállalkozással szemben konkrét kárigényt szeretnél érvényesíteni, akkor a törvényben meghatározott esetekben fordulhatsz ún. békéltető testülethez, illetve bírósághoz. Az adatkezelés kapcsán gyakran felmerülő kérdéseket és az ezekre adott válaszokat a Direkt és Interaktív Marketing Szövetséghez köthető Tisztelt Vásárló Program weboldalán találsz.


Forrás: www.life.hu

 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.