Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Mi az a szavatosság?
tvp_szavatossag
A kép forrása: my.cnd.org
 
Szerző:DIMSZ - 2013-06-24 11:50:00

Vásárláskor hajlamosak vagyunk fizetés után átvenni a vásárolt árut, oda sem figyelve arra, hogy hova is tesszük, hova is kerül a vásárlást igazoló blokk. Aztán mikor otthon kibontjuk a szerzeményünket, vagy mikor első alkalommal használjuk, szembesülünk azzal, hogy hibás, szakadt vagy valami más probléma van vele. Mit is tehetünk ilyenkor?

Ha nincs az eladó által kiállított blokkunk vagy számlánk a termékről, akkor bizony semmit sem, hiszen nem tudjuk igazolni, hogy hol és mikor vettük azt. A bankkártyás vásárlásról szóló igazolás, ha esetleg kártyával fizettünk, nem elegendő a vásárlás igazolására. Szóval az első, hogy bármit is vásárolunk, figyeljünk oda arra, hogy eltegyük a blokkot a boltban, a második dolog pedig, hogy otthon pedig legyen valami fix helyünk, ahol gyűjtjük a vásárlásokkal kapcsolatos papírokat.


Ha van blokkunk, akkor személyes vásárlás esetén a szavatosság és a garancia (más néven jótállás) az két olyan jogunk, amelyekkel élhetünk, ha a vásárolt áru hibás.


Ha az áru nem hibás, csak nem tetszik, vagy nem megfelelő a méret, vagy csak meggondoltuk magunkat, akkor online vásárlás esetén, bizonyos feltételek teljesülése esetén, van még elállási jog is, azaz hogy adott időn belül az eladónak vissza kell vennie az árut és vissza ell fizetnia az árát, ez azonban személyes vásárlás esetén nem kötelessége az eladónak. Személyes vásárláskor nem véletlen, hogy jelezni szokták az eladók, hogy cserélhető-e az adott termék, és milyen feltételek esetén (ruházat esetén pl. elvárt, hogy a bolti címkék rajta legyenek az árun) - a cserefeltételek azonban ilyenkor az eladó döntésén múlnak.


Hibás áru esetén tehát az eladónak nincsen ilyen mérlegelési joga - ezekre az esetekre vonatkozik a szavatosság és a garancia. Nézzük most, hogy mit is jelent a szavatosság.


A szavatosság azt feltételezi, hogy a felmerült hiba a termék megvásárlásakor már fennállt, és ezért megy vissza a vevő az áruval az eladóhoz. Bár a szavatossági jog 2 évig érvényesíthető, azonban a jogszabályi előírások 6 hónapig a vevő "pártján" állnak, azaz ha a hiba 6 hónapon belül derül ki, akkor a vevőnek nem kell bizonyítania, hogy a hiba a termék megvásárlásakor is fennállt, hanem az eladónak úgy kell kezelni a helyzetet, hogy az fennállt.


Ebben az esetben tehát az eladó köteles kicserélni vagy kijavítani a hibás terméket. Fontos: nem az eladó, hanem a vevő döntheti el, hogy cserét vagy javítást kér! Ha a vevőnek csak a csere elfogadható, akkor az eladó nem ragaszkodhat a javításhoz. Ha a csere vagy javítás nem megoldható, vagy nem elfogadható a vevőnek (pl. ha csak cserére van mód, de az más színű termék lesz, mert már nem kapható a vásárolt színben a termék), akkor az árut az eladó vissza kell vegye, és vissza kell adja az árát. Kedvezményt is adhat az eladó utólag a szavatosság keretében, azaz a kiderült hiba miatt visszaadhatja az eredeti ár egy részét, ha a vevő a terméket szeretné mégis megtartani, és más megoldás nincs a helyzet kezelésére (nem cserélhető, nem javítható).


A szavatosságot nem szabad összekeverni a jótállással (garanciával) - ez utóbbit az eladó önként vagy jogszabályi előírások alapján vállalja, és míg a szavatosság lényege, hogy olyan hibára vonatkozik, amely a vásárlás pillanatában is fennállt, a garancia a jótállási időszak alatti meghibásodásokra is érvényes. Jó tudni: mivel a szavatosság két éves, ezért, főleg nagyobb értékű termékek esetén érdemes fejben tartani, mert lehet, hogy a garancia lejárt, de a szavatosság alapján még módunk lenne a felmerült hibát orvosoltatni az eladóval.



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.