Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Mi az a jótállás?

tvp_garancia

 
Szerző:DIMSZ - 2013-07-10 13:49:00

"Ne felejtse elrakni a jótállási jegyét!" - jól ismert mondat ez, elsősorban műszaki cikkek vásárlásakor futunk ebbe bele. Mire jó azonban a jótállási jegy,miért fontos, hogy meglegyen, és miért kell, ha amúgy van minden termékre kötelezően kiterjedő szavatosság?

A szavatosság és a jótállás közötti különbséget a legegyszerűbben úgy érthetjük meg, ha felidézzük, hogy a szavatosság azon hibákra terjed ki, amelyek a a vásárláskor is fennálltak. A jótállás ezzel szemben a jótállási időszak alatti meghibásodások esetén is javítási, csere vagy akár pénzvisszafizetési garanciát ad a vásárlónak. Tehát lehet, hogy nem volt hibás vásárláskor, de "túl hamar" meghibásodott az általunk választott termék, akkor annak forgalmazója a fenti módok egyikén kártalanítani fog bennünket.

 

Míg a szavatossággal minden áru és szolgáltatás vásárlása élhetünk, a jótállás (más néven garancia) az a termék forgalmazóján múlik - ő döntheti el, hogy ad-e, és ha ad, az mennyi ideig érvényesíthető, így a garancia lehet 6 hótól akár több évig is terjedő. Ez persze csak részben van így, ugyanis vannak olyan termékek, amelyekre kötelező egy éves jótállást is adni - ilyenek a műszaki cikkek a számítógéptől a porszívón át a hűtőig vagy a fényképezőgépig, de a babakocsik, a személyautók, órák, a hangszerek, a bútorok, sőt a gyógyászati segédeszközök is ebbe a körbe a tartoznak (a teljes listát az erről szóló kormányrendelet mellékletében találjuk), Egyes termékek esetén a jótállás csak 10 ezer forintos értékhatár felett érvényes, erre a vásárláskor érdemes is rákérdezni.


A fenti kötelező jótállási körön kívül a forgalmazó adhat más termékekre is garanciát, és természetesen a kötelező egyéves garancia helyett adhat két, három vagy akár öt évig tartó garanciát, ez utóbbi esetben azonban tehet már kikötéseket, hogy milyen feltételekkel. Autóvásárlásnál találkozhatunk pl. azzal, hogy az egy éven túli garancia az autó által megtett kilométerek függvénye is, azaz ha az autó többet "futott", a garancia hamarabb lejár. Ugyanígy belefuthatunk egyre gyakrabban olyan ajánlatba (konyhai gépeknél pl., hogy a forgalmazó által biztosított garanciát meghosszabbíthatjuk egy adott összegért - ez a meghosszabbítás sok esetben valójában egy biztosítási ajánlat (azaz egy biztosítást fizetünk ki), ezért érdemes kideríteni, hogy a plusz költségért valóban az eredeti garanciával megegyező szolgáltatást fizetünk-e ilyenkor ki.


A jótállásra való jogosultságunkat kétféleképpen igazolhatjuk, egyes áruk esetén a fizetést igazoló blokkot/számlát kell csak felmutatni (ez az alacsonyabb árú termékeknél van így), míg a legtöbb esetben úgynevezett jótállási jegyet is kaptunk a vásárláskor, ez utóbbiról azonban fontos tudni, hogy sohasem önmagában, hanem csakis a számlával együtt érvényes, tehát a számlát is minden esetben tegyük el.


Jó tudni: bár a jótállás keretében a forgalmazó azt biztosítja, hogy kijavíttatja számunkra a terméket, azonban a vásárlást (vagy egyes műszaki cikkek esetén az üzembe helyezést) követő 3 napon belül ha csereterméket kérünk a jótállás keretében, azt az eladó köteles nekünk kicserélni, függetlenül attól, hogy az javítható is lenne.



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.