Már négy éve lehetősége van a lakossági gázfogyasztóknak arra, hogy gázszolgáltatót válasszanak, azaz a korábbi gázszolgáltató helyett jobb árak vagy szolgáltatás reményében másik céggel kössenek szerződést. Egy ilyen váltást azonban mindenképpen alapos mérlegelés után érdemes meglépni - ahogy ezt a korábban banki, mobiltelefon- vagy internetszolgáltató váltásoknál sokan megtapasztalhatták, hogy az új szolgáltató által ajánlott előnyök lehet, hogy csak átmenetiek vagy éppen az új szerződéshez kötődnek. A váltás azonban kifejezetten előnyös is lehet - ha megfelelő körültekintéssel választjuk ki a szolgáltatót.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) oldalán olvasható (és le is tölthető) egy 18 pontos kisokos, amelynek - az oldalon megfogalmazottakat idézve - "elsősorban az a célja, hogy a gázpiaccal és a gázszolgáltató-váltással kapcsolatos, a háztartási fogyasztókat érintő legfontosabb kérdésekben útmutatást adjon, ezzel segítve azt, hogy a lehető legtöbb információra alapozva hozzanak tudatos döntést akkor, amikor megválasztják energiaszolgáltatójukat".
A 18 pont kitér többek között arra is, hogy mi határozza meg a gázárat, mi a szolgáltatóváltás menete, és mit tehet a fogyasztó, ha elégedetlen az új szolgáltatójával. Érdemes elolvasni ezt a kisokost tehát még azelőtt, hogy az ajánlatokat megismerjük, hátha "kritikusabbak" és így megfontoltabbak tudunk lenni a döntéskor.
,GVH ,adathalász ,adatkezelés ,adatvédelem ,bírság ,bűntetés ,csalás ,csalók ,direkt és interaktív marketing szövetség ,facebook ,fogyasztó ,nyereményjáték ,online vásárlás ,promóció ,spam ,személyes adatok ,tisztelt vásárló program ,webshop ,átverés ,