Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Figyelj, ha interneten keresztül foglalsz utazást – ne hagyd, hogy átverjenek!
tvp_utazas 
Szerző:DIMSZ - 2014-08-12 14:55:00

A következő cikkben az online utazás foglalásokról olvashat, melyet a life.hu oldallal közösen készített a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség.


Itt a nyár, itt az ideje a jól megérdemelt pihenésnek, utazásnak. Sokan az internet segítségével foglalják le útjukat, hiszen a fotelből mindössze néhány kattintással letudhatjuk a repülőjegy-vásárlást és szobafoglalást is. Érdemes azonban körültekintően nézelődni, foglalni és fizetni az online oldalakon keresztül, mert ha nem figyelünk, akár csapdába is sétálhatunk. Mutatjuk a leggyakoribb buktatókat.

Készülj fel előre a bajra!

Az interneten történő szállásfoglalás, nyaralási csomag megvásárlása mindig kicsit több odafigyelést igényel. Nagyon sokszor előfordul, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó általános szerződési feltételeket a fogyasztók nem olvassák el, csak kipipálják, hogy elfogadták azokat. A fogyasztóvédők azt javasolják, hogy mielőtt az utazó véglegesíti szándékát, mentse el az adott szálláshelyre vonatkozó fényképeket, leírást, az akciós ajánlat részleteit, az általános szerződési feltételeket, hogy egy esetleges vita során megfelelően alá tudja támasztani a panasz indokoltságát.

A túl olcsó gyanús!


A feltűnően kedvező, nagyon alacsony árú ajánlatoktól érdemes tartózkodni, vagy legalábbis körültekintően megnézni, hogy ki szolgáltatja az utat. Előfordulhat ugyanis, hogy olyan utazásszervezőről van szó, akinek nincsen erre engedélye. Az utazás előtt - különösen, ha az interneten foglalunk - minden apró részletre kérdezzünk rá, milyen szolgáltatásokat tartalmaz a csomag, amelyet meg kívánunk vásárolni, valamint hogy teljeskörűek-e az árak, vagy lehet-e még számítani járulékos költségekre.

Mi a teendő, ha nem azt kaptad, amit vártál?


Ha a weboldalon közzétett ajánlat nem egyezik azzal, mint amiben részesültél, először is egyeztess közvetlenül a helyszínen, vedd fel a kapcsolatot az ajánlatot kínáló weboldallal is. Sokszor már ezeken a fórumokon kielégítően rendezésre kerül a problémád. Ha mégsem, akkor attól függően, hogy mi a panasz oka és jellege, fordulhatsz az ún. békéltető testülethez, fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve bírósághoz.

Ha csak szállást foglalunk interneten keresztül és autóval vágunk neki az akár többezer kilométeres útnak, a foglalt szállodába érkezéskor előfordulhat - ugyan nem gyakori -, hogy a fogalásról nem tudnak. Mi ilyenkor a teendő? Először is az utazásközvetítővel kell egyeztetni a dolgokat, de segíthet, ha a levelezés vagy a visszaigazoló levelek nálunk vannak kinyomtatva. Ha valamiért mégis félreértés van, akkor az NFH az illetékes szerv.

Mire figyeljünk foglalásnál, regisztrációnál a személyes adataink védelme érdekében?

Már egyszeri foglaláshoz is szükséges, hogy az adatainkat megadjuk, de sok oldalon létrehozhatunk saját fiókot is annak érdekében, hogy később egyszerűbben, gyorsabban foglalhassunk, vagy megtekinthessük korábbi foglalásainkat. Vannak olyan oldalak, ahová a Facebook-profilunkkal tudunk regisztrálni, ilyenkor a Facebook-fiókunkban tárolt adatokhoz való hozzáférést engedélyezzük az oldalnak, illetve azt is, hogy a szállásfoglaló oldal információkat tegyen közzé az idővonalunkon.

Általában milyen adatokat kérnek az oldalak?

Egy szállás, repülőjegy vagy csomagban kínált utazás foglalásakor sok adat megadását kérhetik: így a neved, a címed, a telefonszámod, az e-mail címed, a várható vendégek nevét, a tartózkodásra vonatkozó preferenciákat és a fizetésre vonatkozó információkat egyaránt.

Milyen célból kezelik az oldalak az adatainkat?

A legfontosabb a foglalás lebonyolítása – ehhez számos adatra szüksége van az oldalnak. Ezen felül felmerülhetnek marketingcélok, mint például hírlevelek küldése vagy piackutatás. Amire pedig talán nem gondolnál: egy utazásszervezőnek, szálláshelynek fontos a vendégek visszajelzése: utazásunkat követően az oldal küldhet nekünk egy felkérést, hogy értékeljük az adott szálláshelyet. A vendégértékelések rögzítéséhez, közzétételéhez szintén személyes adatainkat kezeli az oldal.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni

Mielőtt az adatainkat megadjuk, olvassuk el az adott oldalon közzétett adatkezelési tájékoztatót, amelyből többek között a következőket tudhatjuk meg: az adatkezelés célját, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyét, az adatkezelés időtartamát, illetve azt, hogy kik ismerhetik meg az adatainkat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie továbbá az adatkezeléssel kapcsolatos jogainkra és jogorvoslati lehetőségeinkre is, ennek keretében arra, hogy hol, milyen elérhetőségeken kérhetünk tájékoztatást az adataink kezeléséről, hol kérhetjük azok törlését. Személyes adataink jogszerű kezelésének pedig legalapvetőbb feltétele, hogy az oldal beszerezze az adatkezelésre vonatkozó előzetes, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulásunkat – erősítette meg adatvédelmi és fogyasztóvédelmi jogi partnerünk, a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda.

Kik ismerhetik meg az adatainkat?

Egy foglalás teljesítéséhez az oldal szükségképpen továbbadja az adatainkat az adott szálláshelynek. Ezzel kapcsolatban az kell tudnunk, hogy adataink továbbítására jogszerűen szintén a hozzájárulásunk alapján kerülhet sor. Nagyobb oldalaknál szokásos, hogy az adatkezelési hozzájárulásunkat már az első alkalommal úgy adhatjuk meg, hogy az kiterjedjen arra is, hogy az oldal üzemeltetője továbbadhassa adatainkat az általa üzemeltetett társoldalaknak is, illetve további üzleti partnereknek. Ha pontosan tudni szeretnénk, hogy a weboldalon megadott adataink kihez kerülnek, kerülhetnek, mindenképp olvassuk el az oldal adatkezelési tájékoztatóját vagy kérjünk tájékoztatást az adatkezelőtől. Egy jogilag megfelelő adatkezelési tájékoztatóból pontosan ki kell derülnie, hogy adataink kezelésével kapcsolatban hol és milyen formában érdeklődhetünk.

Tudtad?

Mint sok más típusú oldalnál is, a szállásfoglaló oldalaknál is gyakran találkozhatunk azzal a jogellenes jelenséggel, hogy a foglalással, felhasználói fiók létrehozatalával automatikusan feliratkozunk az oldal hírlevelére. Holott a hírlevél kapcsán a törvény nem ismeri el megfelelőnek az automatikus feliratkozást. A leginkább megfelelőnek az tekinthető, ha nevünk és e-mail címünk megadásával külön iratkozunk fel a hírlevélre, vagy ha a regisztrációs felület alján található külön bepipálható opció, amely a hírlevélfeliratkozásra vonatkozik.

Az adatkezelés, illetve a nyereményjátékok kapcsán gyakran felmerülő kérdéseket és az ezekre adott válaszokat a Direkt és Interaktív Marketing Szövetséghez köthető Tisztelt Vásárló Program weboldalán találsz.


Forrás: www.life.hu



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.