Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Újdonságok
Autóval nyaralni
tvp_nyaralas
A kép forrása: www.worldofclive.com
 
Szerző:TVP Admin - 2013-06-19 11:35:00

Azt gondolná az ember, hogy autóval nyaralni menni a legegyszerűbb. Bedobáljuk a csomagokat, beülünk, térkép vagy gps, aztán irány az úticél. Ez így is van, persze, nem árt előtte utasbiztosítást kötni, meg az se baj, ha a lakásunkra is vigyáz egy biztosítás. Ezeket remekül megköthetjük akár az indulás előtti napon is online módon. Na de mi a helyzet az autónkkal? Egyszerűség ide vagy oda, azért autós nyaralás előtt érdemes ezt még időben átgondolni, ugyanis nem minden intézhető el az indulás előtti este ezzel kapcsolatban.

Az első, hogy az autónk megfelelő állapotban legyen a hosszabb távú utazásra, ha épp aktuális az éves olajcsere vagy a nyári gumink elkopott, akkor muszáj költeni arra indulás előtt, semmint útközben kelljen autószerelőt keresni. (Téli utazáskor a téli gumik megfelelő állapota, az autó téli utazásra való felkészítése és a hólánc is fontos, de ezt most 30 fokban nehezebb fontosnak érezni.)


Ezenkívül ne feledkezzünk meg arról, hogy az autónak legyen érvényes kötelező biztosítása - és legyen úgynevezett nemzetközi "zöld kártyája". Ez utóbbit díjmentesen állítathatjuk ki a biztosítónkkal, ehhez azonban be kell mennünk személyesen vagy postán tudjuk kiküldetni, ami pár napot igénybe vesz, szóval időben nézzük meg, hogy van-e ilyenünk. Mivel külföldön bármikor kérhetik az autó forgalmijának ellenőrzésekor, ne induljunk útnak nélküle, és csak ezzel tudjuk igazolni az országhatáron kívül egy esetleges balesetkor is, hogy rendelkezünk érvényes kötelező biztosítással. A "zöld kártya" mellett legyen nálunk a sárga-kék színű baleseti bejelentő, külfölfön is használhazó az itthon használt kétnyelvű változat, és ha épp nekünk okoznak kárt, ne ezen múljon, hogy tudjuk-e azt majd érvényesíteni a kárt okozó biztosítójánál.


Ha van az autónkra casco, fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy érvényes-e, és hogy mire véd külföldön, és szükség esetén módosítsuk a tartalmát (esetleg az utazási biztosítás kötésekor vegyük figyelembe, hogy pl. ha a casco baleset esetén nem ad hazaszállítást, akkor az utasbiztosításunkban legyen ilyen kitétel).


Ha esetleg assistance-szerződésünk is van, derítsük ki és írjuk fel (ne csak a telefonunkba:) a külföldről is hívható telefonszámukat, mert a sokszor itthonról ingyen vagy kedvezményesen hívható számok (így pl. a 06-40 vagy 06-80 kezdetűek) vagy a négyjegyű telefonszámok külföldről nem elérhetőek, hiába tudjuk azt akár fejből.

Ha az autónk bérelt vagy lízingelt vagy csak nem saját tulajdonú, hanem "céges", akkor a kellemetlenségek elkerülése végett legyen nálunk az autó bérleti vagy lízingszerződése (másolatban persze elegendő), "céges" autó esetén pedig olyan hozzájárulás, amely igazolja, hogy jogosultak vagyunk az adott autót vezetni.


Mellékesnek tűnik, de indulás előtt érdemes azt is ellenőrizni, hogy érvényes-e a jogosítványunk - igen kellemetlen (és nem olcsó mulatság) ugyanis, amikor egy nem túl humoros kedvében talált osztrák vagy olasz rendőr szembesít bennünket a lejárat tényével.



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Újdonságok
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.