Főoldal
(+36/1) 766-4554
(munkanapokon 9-17 óra között)
SPAM
Kezdőlap / Kiemelt témák
A DIMSZ Adatvédelmi Kommandója karácsony előtt a webáruházak oldalait vizsgálta

tiszteltvasarlo

 
Szerző:DIMSZ - 2015-12-07 12:28:00

A Tisztelt Vásárló Program keretében immáron 4. alkalommal Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Irodával és a Crane-nel együttműködésben.

A szövetség legutóbb a 2015-ös nyári időszakban a pénzintézeteket monitorozta, a webáruházakat 2 éve vizsgálták utoljára. A kutatás egyik fő célja volt, hogy felmérjék, milyen változásokon ment át adatvédelmi szempontból az e-kereskedelmi szektor az elmúlt 2 év alatt.

Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató mennyire felelnek meg a jogszabályoknak. A program célja, hogy felhívja a figyelmet az adatvédelmi szabályozás betartására, illetve a közelgő EU-s adatvédelmi rendeletre, melynek elfogadása 2015. végén várható és egységes, új szabályozás lép életbe az Európai Unió országaiban.

Az adatfelvétel 2015. októberében és novemberében zajlott, összesen 32 webáruház kiválasztásával. A vizsgált cégek nevét nem hozza nyilvánosságra a szövetség, de minden érintettet értesít arról, hogy díjmentes ügyvédi tájékoztatás keretében lehetőségük van személyesen is megismerni az eredményüket.

Jelentős javulás, jó eredmények
Az ágazat 3,35-ös átlageredményével nagyot javított a 2013-as eredményén (2,56). A vizsgált oldalak többsége az átlag közelében vagy felette teljesített, ami többségében már jó minőségű adatvédelmi tartalmat jelent, sőt voltak kifejezetten igényes és jól érthető tájékoztatók is.

Az eredmények javulásához nagyban hozzájárulhatnak azok a tájékoztató-jellegű rendezvények, melyek hiteles forrásból mutatják be az aktuális jogszabályok változásait. Ilyen rendezvény volt 2015. december 1-én a DIMSZ és NAIH által szervezett Adatvédelmi workshop, melynek keretén belül a NAIH és a DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozatának szakemberei hívták fel a figyelmet az előírások betartására.


Eredmények 5-ös értékelési skálán
Legrosszabb eredmény: 1,04
Legjobb eredmény: 4,81
Az iparág átlaga: 3,35


A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről, mint:
1. A regisztrációs felületen nem alkalmaznak checkboxot az adatvédelmi tájékoztató elfogadására, és nagyon sok helyen linkről sem érhető el.
2. Kizárólag az ÁSZF vagy a „Felhasználási feltételek” részeként találhatóak meg az adatkezelési rendelkezések.
3. A hírlevél-feliratkozásnál nincs külön tájékoztatás, legtöbbször az általános tájékoztató vonatkozik rá, a feliratkozáskor viszont általában nem helyeznek el linket, ami erre mutatna.
4. Kapcsolatfelvétellel kapcsolatban nincs külön tájékoztatás, az általános tájékoztató sem tartalmaz utalást ilyen célú adatkezelésre, és a kapcsolatfelvételi felületről sem érhető el adatkezelési tájékoztató.
5. A tájékoztató kizárólag az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szabályainak megismétlésével teljesíti a tájékoztatási kötelezettségét.

Az Adatvédelmi Kommandó a Tisztelt Vásárló Program keretén belül valósult meg, melynek célja összefogás a vásárlókkal és a márkákkal a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlatért. A felmérés szakmai partnerei a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda és a Crane. Az Adatvédelmi Kommandó az elkövetkező időszakban továbbra is több szektort vizsgál át, így ösztönözve a cégeket az önszabályozás fontosságára és a jogi környezet betartására, a fogyasztók felé pedig objektív és hiteles képet szeretne nyújtani a piaci szereplőkről.
A Tisztelt Vásárló Program alapítója a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és az Origo, a program támogatója a Magyar Posta.


Háttérinformáció

A vizsgálat során 5-ös skálán értékeltük a cégeket:

1 – Nincs, vagy egyáltalán nem megfelelő a fogyasztói tájékoztatásra szánt adatvédelmi tartalom.
2 – Minimális, a vonatkozó szabályozásnak nem, vagy nem mindenben megfelelő adatvédelmi tartalom.
3 – Alapvetően megfelelő, de kisebb kiegészítésre szoruló adatvédelmi tartalom.
4 – Jó minőségű adatvédelmi tartalom, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.
5 – Kiemelten jó minőségű, a fogyasztói tájékoztatásra optimalizált adatvédelmi tartalom, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.


Direkt én Interaktív Marketing Szövetség a hazai direkt és interaktív marketing piac szereplőinek érdekképviseletét látja el. Fő irányvonala a közös ágazati kommunikáció, valamint a direktkommunikáció reputációjának erősítése, mind a marketingkommunikációs szakma, mind a fogyasztók felé. Kiemelten foglalkozik az adatvédelmi kérdésekkel, valamint szakmai rendezvények és workshopok megrendezésével. Közel 60 tagvállalata hét szakterületi tagozat munkájában vesz részt.



 

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

TOVÁBBI KÉRDÉSEK


Amennyiben további kérdése van, melyre nem kapott választ a Gyakori kérdések vagy a Jogszabályok menüpontban, kérjük, írja meg nekünk, vagy hívjon bennünket és igyekszünk mielőbb megválaszolni.

EGYÜTTMŰKÖDÉS



A DIMSZ Email Marketing Tagozata üdvözli a Tisztelt Vásárló Program létrejöttét és tagjai magukra nézve kötelezőnek tekintik a program alapelveit, vállalva, hogy tevékenységüket ezen elvek mentén folytatják.

HÍRLEVÉL


Amennyiben szeretne további tájékoztatást kapni a Tisztelt Vásárló Programról, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre!


Tájékoztatjuk, hogy adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy hírlevelünket elküldjünk az Ön részére. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a benko.livia@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

Kérdése van?


Kiemelt témák
Nevem:
Email címem:
Tájékoztatjuk, hogy elküldött üzenetét és megadott adatait kizárólag abból a célból kezeljük, hogy üzenetét meg tudjuk válaszolni a későbbiek folyamán. Az adatok kezelője a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. (1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. em.). Bármikor kérhet tájékoztatást a személyes adatai kezeléséről, vagy kérheti azok törölését, helyesbítését az alábbi címeken: 1138 Budapest, Madarász Viktor út 47-49. 5. emelet címen vagy a belai.krisztina@dimsz.hu e-mail címen. Az adatok feldolgozását a Multicom Contact Kft. (Cím: H-1121 Budapest, Zsigmondy Vilmos u. 8/b.) végzi.

TÁMOGATÓK:


ALAPÍTÓK:


EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK:


MÉDIA PARTNEREK:


HATÓSÁGI PARTNEREK, EGYÜTTMŰKÖDŐ SZAKMAI SZERVEZETEK:

BÖNGÉSSZEN A CÍMKÉK KÖZÖTT!

  GVH  adathalász  adatkezelés  adatvédelem  bírság  bűntetés  csalás  csalók  direkt és interaktív marketing szövetség  facebook  fogyasztó  nyereményjáték  online vásárlás  promóció  spam  személyes adatok  tisztelt vásárló program  webshop  átverés 

Minden jog fenntartva! 2013 Tisztelt Vásárló Program

Köszönjük a Webrának az oldal elkészítésében
és üzemeltetésében nyújtott támogatását.